5 Dingen Die Niet Succesvolle Ondernemers Vaak Zeggen – En Hoe Je Dit Omdraait

Het zijn moeilijke tijden voor ondernemers. We moeten onze manier van werken aanpassen. Of, afhankelijk van je branche en werkzaamheden, zelfs helemaal stoppen met ons werk. Zoals kappers, horeca, uitgaansgelegenheden etc. Dit ligt 100% buiten je eigen invloed, er is sprake van overmacht.
Maar zit je niet in één van deze branches, dan komt het nu vooral aan op je flexibiliteit. Op je creativiteit. Op je incasseringsvermogen. Op je doorzettingsvermogen. Om kansen te zien en te pakken. Om het beter, slimmer en anders dan je concurrenten te doen. Want je concurrenten zitten immers in hetzelfde schuitje.
Lees verder »Hoe Je Jouw Online Zoom Bijeenkomst Maximaal Beveiligt

Veel ondernemers kiezen ervoor om in deze tijd van de Corona-crisis, al dan niet gedwongen, online te gaan werken. Dit biedt vooral veel mogelijkheden als je op een of andere manier kennis overdraagt en deelt. En hiervoor online trainingen geeft of juist nu hiermee gaat starten.
Een veelgebruikt en populair platform hiervoor is Zoom. Hiermee kun je snel en gemakkelijk online gaan met een groep andere mensen. Bijvoorbeeld om een online training te verzorgen of een online vergadering te houden.
De afgelopen weken heeft Zoom enorm aan populariteit gewonnen. Maar het ligt ook onder vuur, door een aantal recente beveiligingslekken.
Lees verder »Hoe Je Razendsnel Als Expert Bekend Wordt
Veel ondernemers vinden het moeilijk om zichtbaar en aantrekkelijk te worden voor potentiële klanten. Een veelgehoorde frustratie is dan ook: “Als klanten zouden weten hoe goed ik ben, dan zouden ze me zeker bellen”.
Het probleem hierbij is, dat potentiële klanten dit niet “automatisch” weten. En ze dus ook niet automatisch naar je toe komen. Je zult dit dus ergens kenbaar moeten maken. En dit gaat helaas ook niet door maar hard te roepen: “Koop mijn product of dienst X”, zonder dat ze je überhaupt kennen. In dit artikel geef ik je een aantal belangrijke stappen, waardoor je zichtbaar en aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. Lees verder »
Het Verschil Tussen Gratis En Bijna Gratis (En Waarom Dit Voor Jou Werkt)
Noem het Nederlands, handig, fijn, voordelig: veel mensen zijn gek op dingen die gratis zijn. Ook ondernemers. Want het zal je als ondernemer opgevallen zijn dat veel dingen gratis worden aangeboden. Gratis artikelen, webinars, video’s, trainingen en ga zo maar door. En ja, ik doe dat zelf ook.
In dit (gratis) artikel ga ik in op het hoe en waarom van gratis en waarom het werkt. En wanneer het minder goed werkt. En wat het verschil is tussen gratis en bijna gratis. Want een kleine financiële investering vragen voor iets in plaats van het gratis aan te bieden, betekent een wereld van verschil. Voor zowel jezelf als voor de klant…. Lees verder »