Effectief nieuwe klanten werven

5 Dingen Die Niet Succesvolle Ondernemers Vaak Zeggen – En Hoe Je Dit Omdraait

Het zijn moeilijke tijden voor ondernemers. We moeten onze manier van werken aanpassen. Of, afhankelijk van je branche en werkzaamheden, zelfs helemaal stoppen met ons werk. Zoals kappers, horeca, uitgaansgelegenheden etc. Dit ligt 100% buiten je eigen invloed, er is sprake van overmacht.

Maar zit je niet in één van deze branches, dan komt het nu vooral aan op je flexibiliteit. Op je creativiteit. Op je incasseringsvermogen. Op je doorzettingsvermogen. Om kansen te zien en te pakken. Om het beter, slimmer en anders dan je concurrenten te doen. Want je concurrenten zitten immers in hetzelfde schuitje.

Lees verder »

Hoe Je Jouw Online Zoom Bijeenkomst Maximaal Beveiligt

Veel ondernemers kiezen ervoor om in deze tijd van de Corona-crisis, al dan niet gedwongen, online te gaan werken. Dit biedt vooral veel mogelijkheden als je op een of andere manier kennis overdraagt en deelt. En hiervoor online trainingen geeft of juist nu hiermee gaat starten.

Een veelgebruikt en populair platform hiervoor is Zoom. Hiermee kun je snel en gemakkelijk online gaan met een groep andere mensen. Bijvoorbeeld om een online training te verzorgen of een online vergadering te houden.

De afgelopen weken heeft Zoom enorm aan populariteit gewonnen. Maar het ligt ook onder vuur, door een aantal recente beveiligingslekken.

Lees verder »

Hoe Je Razendsnel Als Expert Bekend Wordt

 

Veel ondernemers vinden het moeilijk om zichtbaar en aantrekkelijk te worden voor potentiële klanten. Een veelgehoorde frustratie is dan ook: “Als klanten zouden weten hoe goed ik ben, dan zouden ze me zeker bellen”.

Het probleem hierbij is, dat potentiële klanten dit niet “automatisch” weten. En ze dus ook niet automatisch naar je toe komen. Je zult dit dus ergens kenbaar moeten maken. En dit gaat helaas ook niet door maar hard te roepen: “Koop mijn product of dienst X”, zonder dat ze je überhaupt kennen. In dit artikel geef ik je een aantal belangrijke stappen, waardoor je zichtbaar en aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. Lees verder »

Het Verschil Tussen Gratis En Bijna Gratis (En Waarom Dit Voor Jou Werkt)

Noem het Nederlands, handig, fijn, voordelig: veel mensen zijn gek op dingen die gratis zijn. Ook ondernemers. Want het zal je als ondernemer opgevallen zijn dat veel dingen gratis worden aangeboden. Gratis artikelen, webinars, video’s, trainingen en ga zo maar door. En ja, ik doe dat zelf ook.

In dit (gratis) artikel ga ik in op het hoe en waarom van gratis en waarom het werkt. En wanneer het minder goed werkt. En wat het verschil is tussen gratis en bijna gratis. Want een kleine financiële investering vragen voor iets in plaats van het gratis aan te bieden, betekent een wereld van verschil. Voor zowel jezelf als voor de klant…. Lees verder »

Hoe je Twitterbericht 150% meer retweets en 18% meer doorkliks krijgt

Facebook is op dit moment qua bereik, betrokkenheid en mogelijkheden het grootste social media platform. Het gebruik van Twitter is aanzienlijk minder (al wordt het ook voor een ander doel gebruikt), maar het is nog steeds een veelgebruikt medium als het gaat om het plaatsen en delen van berichten.

In deze video laat ik je een manier zien hoe je via een kleine aanpassing in je bericht ervoor kunt zorgen dat dit 150% meer retweets krijgt en 18% meer doorkliks (bron: www.trackmaven.com). Dit doe je door hier een foto aan toe te voegen. Nu is het toevoegen van een foto aan je bericht niet moeilijk en/of nieuw. Maar op het moment dat mensen het bericht via de bekende Twitter “share” button delen, dan wordt er geen foto toegevoegd, alleen tekst. In de video laat ik je zien hoe je dit doet. Met daarbij dan ook meteen een toepasselijk verzoek: zou je deze tip via Twitter willen delen? Je kunt dit doen via de Twitter button onder het bericht, alvast bedankt hiervoor. Lees verder »

Hoe je als ondernemer online zichtbaar wordt en hierdoor meer klanten krijgt

Wat is je meest recente aankoop? Kies bij voorkeur een wat duurdere aankoop, dus niet een alledaags verbruiksartikel (zoals voor je werk bijvoorbeeld een pak kopieerpapier). Hoe kwam je de aanbieder hiervan op het spoor? Er is een grote kans dat dit via internet gebeurde.

Dat kan uit eerste hand zijn (directe zoekopdracht via Google) of uit tweede hand, dat je er via iemand anders van hoorde die dit aanraadde. Waarbij de kans ook daar weer aanzienlijk is dat deze persoon dit zelf via internet in eerste instantie tegen kwam. Lees verder »

Top